Triarin missio on auttaa organisaatiota ja hankkeita menestymään monimutkaisessa maailmassa

Olemme ylpeitä siitä, että autamme asiakkaitamme saavuttamaan tavoitteet. Olemme tottuneet toimimaan monimutkaisissa ja haastavissa ympäristöissä.
Kunnioitamme asiakkaiden aikaa ja toimimme tehokkaasti. Tiiviin ja käytännöllisen yhteistyön kautta kehitämme myös asiakasorganisaatioiden osaamista.
Triarin kehittämä Kokonaisketterä toimintamalli on panostuksemme suomalaisen työelämän jatkuvaan parantamiseen. Kokonaisketterässä kiteytyvät lukemattomien toimeksiantojemme opit ja parhaat käytännöt, kaikkien vapaasti hyödynnettäviksi.

Triarin tarina
Triarin nimi viittaa Rooman armeijan historiaan. Siellä armeija oli organisoitunut kolmeen riviin: Hastati, Principes ja Triarii. Ensimmäisessä rivissä olivat uusimmat sotilaat ja toisessa jo hieman kokemusta saaneet. Kolmannessa rivissä olivat kovimmat kehäketut - ne, jotka olivat säilyneet hengissä armeijassa yli kymmenen vuoden ajan. He olivat kokeneita, osaavia ja säilyttäneet taistelutahtonsa. Tarinoiden mukaan he välillä uhkasivat kenraaleja kapinalla, jos eivät päässeet mukaan eturivin kahinoihin.
Roomalaisilla oli myös sanonta: "On Triarin aika." Se tarkoitti, että tilanne oli vakava, koska armeijan kaksi ensimmäistä riviä oli jo menetetty. Koska kolmannen rivin taistelijat olivat jäljellä, toivoa oli vielä. Usein Triarii pystyi kääntämään lähes mahdottoman oloisia tilanteita voitoksi. Se on kokemuksen, asenteen ja osaamisen tuoma voima.
Triarilla työskentelee kokeneita osaajia, joilla on sinnikäs asenne projektijohtamiseen ja ratkaisujen löytymiseen sekä vahva panostus oppimiseen. Ihmisiä, jotka pystyvät ottamaan hoitoonsa haastavat ICT-hankkeet ja katsomaan asiakasta silmiin luvaten onnistumisen.

Triarin tarina
Triarin nimi viittaa Rooman armeijan historiaan. Siellä armeija oli organisoitunut kolmeen riviin: Hastati, Principes ja Triarii. Ensimmäisessä rivissä olivat uusimmat sotilaat ja toisessa jo hieman kokemusta saaneet. Kolmannessa rivissä olivat kovimmat kehäketut - ne, jotka olivat säilyneet hengissä armeijassa yli kymmenen vuoden ajan. He olivat kokeneita, osaavia ja säilyttäneet taistelutahtonsa. Tarinoiden mukaan he välillä uhkasivat kenraaleja kapinalla, jos eivät päässeet mukaan eturivin kahinoihin.
Roomalaisilla oli myös sanonta: "On Triarin aika." Se tarkoitti, että tilanne oli vakava, koska armeijan kaksi ensimmäistä riviä oli jo menetetty. Koska kolmannen rivin taistelijat olivat jäljellä, toivoa oli vielä. Usein Triarii pystyi kääntämään lähes mahdottoman oloisia tilanteita voitoksi. Se on kokemuksen, asenteen ja osaamisen tuoma voima.
Triarilla työskentelee kokeneita osaajia, joilla on sinnikäs asenne projektijohtamiseen ja ratkaisujen löytymiseen sekä vahva panostus oppimiseen. Ihmisiä, jotka pystyvät ottamaan hoitoonsa haastavat ICT-hankkeet ja katsomaan asiakasta silmiin luvaten onnistumisen.
Triarin arvot
Triarin visio
koostuu kolmesta osa-alueesta: avainasiakkaat, triarilaiset ja Kokonaisketterä-toimintamalli.


Teemme pitkäjänteisesti töitä avainasiakkaidemme kanssa ja investoimme asiakkaisiimme myös keikkojen ulkopuolella. Pitkäjänteinen suhde luo luottamusta ja ymmärrystä sekä mahdollistaa, että sisäistämme asiakkaidemme tavoitteet ja edistämme niitä parhaalla mahdollisella tavalla. Olemme erikoistuneet suurten palveluorganisaatioiden haasteiden ratkaisemiseen. Usein autamme asiakkaitamme onnistumaan avainhankkeissaan, tekemään strategisia valintoja ICT:n suhteen tai uudistamaan toimintatapojaan.
Triarilaiset ovat kokeneita osaajia, joilla on vähintään 10 vuotta kovia näyttöjä työelämästä takanaan. He ovat kiinnostuneita jatkuvasta oppimisesta ja ammatillisesti kunnianhimoisia. Heillä on kyky auttaa asiakkaita onnistumaan tärkeimmissä ja vaikeimmissa hankkeissa, usein projektipäällikön roolissa. Triarilainen omistautuu maanantaista torstaihin asiakkaiden tavoitteiden edistämiseen. Perjantait, eli 20 % triarilaisen ajasta, on omistettu oppimiselle ja Kokonaisketterän toimintamallin kehittämiselle. Triarilaiset käyttävät arjessaan Kokonaisketteriä työkaluja ja tunnistavat kehittämistä varten haasteita ja ratkaisuja. 4+1-malli varmistaa myös sen, että asiakkaamme saavat aina parhaan version triarilaisista, kun aikaa oppimiselle ja palautumiselle jää riittävästi. Triarilaiset kehittävät myös asiakkaan kyvykkyyttä pitkäjänteisesti.
Kokonaisketterä on palveluorganisaatioille suunnattu käytännöllinen ja liiketoimintalähtöinen toimintamalli. Se tarjoaa ratkaisuja kaikille keskeisille osa-alueille: strategia, palveluportfolio, kehitysportfolio, arkkitehtuuri & muotoilu sekä ihmiset & osaaminen. Sen käytännöt on todettu toimiviksi lukuisissa asiakasorganisaatioissa. Kokonaisketterä auttaa triarilaisia olemaan tuottavia omassa työssään. Se on myös vapaasti asiakasorganisaatioiden hyödynnettävissä Kokonaisketterä.fi-sivuston kautta. Kokonaisketterä kehittyy jatkuvasti sen perusteella, mitä opimme toimeksiannoissamme.
Teemme koko ajan töitä, että visiomme toteutuu arjessa vielä paremmin. Tapamme tehdä toimii niin hyvin, että uskallamme luvata asiakkaillemme kaksinkertaisen vaikuttavuuden ja tuottavuuden kilpailijoihimme nähden. Kysy lisää Tomilta, mihin kaksinkertainen arvontuotto perustuu!

